Rozgrzewka i codzienne ćwiczenia

Wolniejsze krążenie i skłonność do zatrzymywania płynów, powszechnie występujące w okresie ciąży, są spowodowane wy­sokim poziomem estrogenów i progesteronu, które wpływają na rozluźnienie całego układu mięśniowego, a w konsekwencji rów­nież jelit i naczyń krwionośnych.

Rozgrzewka przygotowuje całe ciało do pracy. Rytmiczne skurcze mięśni usprawniają krążenie. Poruszanie stawami, które niekiedy sztywnieją od nadmiaru płynów, pomaga zachować ich elastyczność.

Dlatego też powinnaś regularnie wykonywać ćwiczenia roz­grzewające ? najlepiej codziennie ? zwłaszcza zaś w te dni, gdy czujesz się ociężała. Najlepsza pora to rano ? tuż po przebu­dzeniu lub popołudnie ? zaraz po poobiedniej drzemce. Ćwi­czenia są nieodzowną częścią pielęgnacji ciała, podobnie jak co­dzienna kąpiel. Gdy wejdą ci już w nawyk, nie będziesz musiała poświęcać im więcej niż dziesięć minut dziennie.

Zacznij od ćwiczeń postawy, następnie przejdź do ćwiczeń oddechowych, a po nich ? do pozostałych. W trakcie rozgrzew­ki zwracaj baczną uwagę na utrzymywanie prawidłowej postawy i właściwego sposobu oddychania.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.